ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2024 - 2025
|
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ |
|||
|
3ο
12/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Βούλας |
Διευθυνση
Α΄/θμιας Ανατολικής Αττικής |
||
|
|
Κωδικός
Σχολείου (ΥΠΑΙΘ) |
9051338 |
|
|
ΣΤΟΙΧΕΙΑ |
|||||
|
Έδρα του
σχολείου (διεύθυνση) |
Υμηττού
και Μπιζανίου 1 (Πανόραμα Βούλας) |
||||
|
Τηλέφωνο |
210
8958201 2108958209 |
Fax |
|
||
|
e-mail: |
mail@3dim-voulas.att.sch.gr |
Ιστοσελίδα |
3odimotikovoulas.blogspot.com |
||
|
Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας |
Θεοδοσιάδου Πηνελόπη |
||||
|
Υποδιευθυντής Α & Β |
Κωνσταντόπουλος Θεόδωρος |
||||
|
Πρόεδρος Συλλόγου
Γονέων/Κηδεμόνων |
Μιχόπουλος Φώτιος |
||||
|
Εκπρόσωπος Δήμου ΒΒΒ |
Βασιλακόπουλος Παντελης |
||||
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Αγαπητοί γονείς,
Το σχολείο
αποτελεί μια κοινότητα, είναι το δεύτερο σπίτι μας, είναι ο χώρος όπου οι μαθητές
περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται
αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Σκοπός του Δημοτικού Σχολείου είναι η
πολύπλευρη πνευματική και σωματική ανάπτυξη των μαθητών.
Με
τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου νοείται το σύνολο των
όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται
ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Ο Εσωτερικός
Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που
βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό
διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις
θεμελίωσης ενός
πλαισίου που να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη
συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η
εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής, στόχος της οποίας είναι η μαθησιακή πρόοδος των μαθητών της, η εξασφάλιση της σωματικής
ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής
κοινότητας, αλλά και η υιοθέτηση αξιών συνεργασίας,
αλληλεγγύης, ενσυναίσθησης, περιβαλλοντικής συνείδησης, αποδοχής της
ιδιαιτερότητας, του «άλλου», αμοιβαίου σεβασμού και σεβασμού σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες οι οποίοι
θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν τις δεξιότητες εκείνες που θα τους οδηγήσουν
σταδιακά στην ενηλικίωση και την ομαλή και δημιουργική ένταξη στο κοινωνικό
σύνολο.
Για να
μπορέσει το σχολείο να πραγματοποιήσει τους στόχους του και να ανταποκριθεί στο σημαντικό ρόλο που έχει
αναλάβει, θεσπίζει κανόνες που ως σκοπό έχουν τη δημιουργία των προϋποθέσεων
για την ομαλή λειτουργία του, την ασφάλεια των μαθητών του, και την πραγματοποίηση της εκπαιδευτικής
διαδικασίας.
Όλα τα μέλη
της σχολικής κοινότητας –μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς- θα πρέπει να
αποδέχονται και να σέβονται τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Ο κανονισμός
του σχολείου απορρέει βασικά από τα Προεδρικά Διατάγματα και τις Εγκυκλίους που
ορίζει το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α για τη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και από τις
αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου που υλοποιούν τα παραπάνω.
Ωράριο Λειτουργίας
|
07:00 –
07:15 |
Πρωινή
Υποδοχή |
|
|
08:00-08:15 |
Προσέλευση
Μαθητών-Πρωινή προσευχή |
|
|
08:15 –
09:40 |
1η και 2η
Διδακτική ώρα |
|
|
09:40 –
10:00 |
1ο
Διάλειμμα |
|
|
10:00 –
11:30 |
3η και 4η
Διδακτική ώρα |
|
|
11:30 –
11:45 |
2ο
Διάλειμμα |
|
|
11:45 –
12:25 |
5η
Διδακτική ώρα |
|
|
12:25 –
12:35 |
3ο
Διάλειμμα |
|
|
12:35 –
13:15 |
6η
Διδακτική ώρα |
|
|
13:15 –
13:20 |
Διάλειμμα |
|
|
13:20 –
14:00 |
1η Διδακτική ώρα Ολοήμερου – Διατροφική Αγωγή-ΣΙΤΙΣΗ - ΧΑΛΑΡΩΣΗ - ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ |
|
|
14:00 –
14:10 |
Διάλειμμα |
|
|
14:10 - 14:55 |
2η Ζώνη 2η Διδακτική ώρα
Ολοήμερου – Μελέτη Προετοιμασία |
|
|
14:55 -
15:05 |
Διάλειμμα |
|
|
15:05 - 15:50 |
3η Διδακτική ώρα Ολοήμερου – Μελέτη
Προετοιμασία |
|
|
15:50 –
15:55 |
Διάλειμμα |
|
|
15:55
-16:40 |
3η Ζώνη
Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι |
|
|
16:40
-16:45 |
Διάλειμμα |
|
|
16:45 –
17:30 |
Σχολικοί
Μαθητικοί όμιλοι |
|
Η
φοίτηση των μαθητών
Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γι’ αυτό
πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η
ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το
σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.
Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με
την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος – ιδίως
τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή
προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές κ.ά.).
Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει
σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).
Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να
πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει
εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης. Η
αποχώρηση του μαθητή από το σχολείο πριν από τη λήξη του διδακτικού ωραρίου
γίνεται απαραιτήτως με τη συνοδεία του γονέα/ κηδεμόνα του (έκτακτες
περιπτώσεις) και πάντα ύστερα από συνεννόηση με το Σχολείο.
Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής,
καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, ή οποιασδήποτε άλλης
φυσικής δραστηριότητας είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση του Ατομικού Δελτίου Υγείας (ΑΔΥΜ) που ισχύει για τρία σχολικά έτη. Η
κατάθεση των Δελτίων Υγείας γίνεται στην Α΄ τάξη και στη Δ΄ τάξη, το αργότερο
μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου (ΦΕΚ.1296,τεύχος β΄, άρθρο 4,παρ.3). Αν προκύψει
κάποιο καινούριο δεδομένο, σχετικό με την υγεία του μαθητή πρέπει το Σχολείο να ενημερωθεί άμεσα.
ΙΙ. Περιεχόμενο -
κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
1. Προσέλευση - παραμονή στο σχολείο και
αποχώρηση από αυτό.
Άφιξη στο σχολείο
Οι μαθητές προσέρχονται στο Σχολείο από τις
8:00 έως τις 8:15 από τις δυο
εισόδους του σχολείου, στις οποίες καθημερινά υπάρχει ένας από τους
εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
Με
το χτύπημα του κουδουνιού η είσοδος του σχολείου κλείνει για λόγους ασφαλείας. Ακολουθεί η πρωινή προσευχή και η έναρξη των
μαθημάτων.
Η
έγκαιρη προσέλευση των
μαθητών/τριών στο σχολείο, η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και ανελλιπής
φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας
που βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του
σχολείου. Η επαναλαμβανόμενη
καθυστερημένη πρωινή προσέλευση μαθητών στο σχολείο δημιουργεί σοβαρό
παιδαγωγικό πρόβλημα στη λειτουργία του τμήματος. Οι μαθητές που θα
προσέρχονται καθυστερημένα θα εισέρχονται στο σχολείο και θα κατευθύνονται στην
τάξη τους. Οι γονείς-συνοδοί που συνοδεύουν τα
παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο,
αποχωρούν αμέσως.
Προσευχή – πρωινή συγκέντρωση
Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται συγκέντρωση
των μαθητών στο προαύλιο του σχολείου
και προσευχή μαθητών και δασκάλων. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν
δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στον
χώρο όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.
Αποχώρηση από το σχολείο
Οι
μαθητές σε καμιά περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων
χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά
τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (πχ. ασθένεια), ενημερώνεται ο
γονέας/κηδεμόνας ασκών
την επιμέλεια, για να προσέλθει στο σχολείο και για να παραλάβει
το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο και να συνοδεύσει τον μαθητή στο
σπίτι του, αφού πρώτα ενυπόγραφα δηλώσει ενώπιον της
Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας το γεγονός αυτό και
ενημερωθεί ο δάσκαλος του τμήματος.
Η αποχώρηση
των μαθητών, γίνεται από τις δύο
εισόδους - εξόδους του σχολείου.
Παρακαλούμε για την έγκαιρη προσέλευσή σας στην αποχώρησή τους καθώς και για
την ακριβή τήρηση του ωραρίου αποχώρησης από τις συγκεκριμένες εξόδους .
Α΄ τάξη : αποχώρηση 13:15 από την πόρτα της οδού Μπιζανίου
Β΄ τάξη:
αποχώρηση 13:15 από την πόρτα της οδού
Σμόλικα (πίσω πόρτα)
Γ΄ τάξη:
αποχώρηση 13:15 από την πόρτα της οδού Μπιζανίου
Δ΄τάξη:
αποχώρηση 13:15 από την πόρτα της οδού Σμόλικα
(πίσω πόρτα)
Ε΄ τάξη:
αποχώρηση 13:15 από την πόρτα της οδού
Μπιζανίου
ΣΤ΄ τάξη:
αποχώρηση 13:15 από την πόρτα της οδού
Μπιζανίου
Την ευθύνη μετά την αποχώρηση των μαθητών-μαθητριών από τον χώρο
του σχολείου έχουν αποκλειστικά οι γονείς και κηδεμόνες. Οι γονείς-κηδεμόνες
είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται
από τις ανακοινώσεις του σχολείου για τυχόν αλλαγή αυτού.
Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους
δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα
καθυστερήσει (καλό είναι να ενημερώνεται το σχολείο για την καθυστέρηση).
Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρηση,
προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και περιμένουν έξω από τις
εισόδους του σχολείου, προσέχοντας να μην εμποδίζουν την ασφαλή έξοδο των
μαθητών. Αποχωρούν δε αμέσως μόλις παραλάβουν τον μαθητή, προκειμένου να μη
δημιουργείται συνωστισμός.
Οι μαθητές
που παραμένουν στο Ολοήμερο,
αποχωρούν την ώρα που έχουν δηλώσει στην αίτησή τους κατά την εγγραφή τους στο
Ολοήμερο,
στις 14:55 , στις 15:50 ή στις 17:30 από την έξοδο της Μπιζανίου.
Οι γονείς –
κηδεμόνες, είναι απαραίτητο να καταθέσουν στον εκπαιδευτικό του κάθε τμήματος,
συμπληρωμένο το Έντυπο που έχουν λάβει από το σχολείο και
αφορά τα τηλέφωνα επικοινωνίας σε περίπτωση ανάγκης.
Προαυλισμός Διαλείμματα
Ο χρόνος
των διαλειμμάτων είναι εξίσου
σημαντικός με το χρόνο του μαθήματος. Είναι χρόνος ξεκούρασης, παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών
σχέσεων και ικανοποίησης σωματικών
αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για
οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
Απαγορεύονται τα παιχνίδια με κάθε είδους μπάλα.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο
προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε
περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους εφημερεύοντες δασκάλους ο χώρος
παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα
μόνος του και οι αίθουσες κλειδώνουν. Για κάθε τάξη έχει καθοριστεί ιδιαίτερος
χώρος προαυλισμού ώστε να αποφεύγονται τα ατυχήματα. Οι μαθητές οφείλουν να
διατηρούν καθαρά τα προαύλια όπως και όλους τους χώρους του σχολείου, να
χρησιμοποιούν τις τουαλέτες σύμφωνα με το φύλο τους και να τηρούν τους
στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές με την συνοδεία
των εκπαιδευτικών κατευθύνονται στις αίθουσες διδασκαλίας χωρίς να τρέχουν ή να
σπρώχνονται.
Οι μαθητές
που έχουν Γυμναστική, παραμένουν στο
προαύλιο ή στο χώρο που τους έχει υποδείξει ο γυμναστής/γυμνάστρια.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις –
γιορτές
Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και συμβάλλουν
σημαντικά στην πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Οι
μαθητές είναι υποχρεωμένοι να λαμβάνουν μέρος σ’ αυτές, με την ίδια επιμέλεια που παρακολουθούν τα μαθήματά
τους και απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Σε περίπτωση εξόδου από το σχολείο, ο κηδεμόνας πρέπει να δώσει τη γραπτή συγκατάθεσή του για τη συμμετοχή του μαθητή στην
δραστηριότητα, συμπληρώνοντας έγκαιρα την Υπεύθυνη Δήλωση που θα του σταλεί από το σχολείο. Κατά τη διάρκεια
των επισκέψεων, οι μαθητές ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και
συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Απαγορεύεται να έχουν μαζί τους
οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή ή κινητό τηλέφωνο. Σε περίπτωση που αυτό δεν
τηρείται, ο εκπαιδευτικός έχει το δικαίωμα να κρατήσει τη συσκευή και να την
παραδώσει στη διευθύντρια για να επιστραφεί στον γονέα. Σε περίπτωση απώλειας
αντικειμένων που κάποιος μαθητής έχει
μαζί του και δεν είναι απαραίτητα για
την εργασία του, το σχολείο δεν έχει καμία ευθύνη.
Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης το σχολικό ωράριο δεν
μεταβάλλεται.
Σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται ανάλογα. Για
παράδειγμα στις Εθνικές γιορτές ορίζουμε τη διάρκεια της γιορτής και δε
λειτουργεί η Πρωινή Ζώνη και το Ολοήμερο Τμήμα .
Σχολική τσάντα -
σχολικά αντικείμενα - πρόγραμμα
Το βάρος
της σχολικής τσάντας, είναι ένα θέμα που
απασχολεί το σχολείο και τους γονείς γιατί σχετίζεται άμεσα με τη σωματική
υγεία των παιδιών. Είναι, λοιπόν, ανάγκη να
εφαρμοστούν τακτικές που θα μειώσουν το βάρος και θα
απαλλάξουν τα παιδιά από την ταλαιπωρία της μεταφοράς μιας υπέρβαρης σχολικής
τσάντας και τους γονείς από ένα μόνιμο
άγχος. Οι τακτικές που προτείνονται- και πρέπει να εφαρμόζονται από τους
μαθητές- είναι οι εξής:
·
Συμβουλευόμαστε καθημερινά το πρόγραμμα μαθημάτων και τοποθετούμε
στην τσάντα, μόνο τα απαραίτητα για το πρόγραμμα της συγκεκριμένης μέρας
·
Αδειάζουμε συχνά τους φακέλους από φυλλάδια ή εργασίες που έχουν
ελεγχθεί.
·
Αποφεύγουμε τα αντικείμενα που από μόνα τους έχουν μεγάλο βάρος (π.χ. μεταλλικές κασετίνες).
·
Αφήνουμε στο σχολείο τα υλικά
της Αισθητικής Αγωγής και τα βιβλία-τετράδια που έχει υποδείξει ο/η εκπαιδευτικός της τάξης.
·
Αν είναι απαραίτητο να μεταφέρει το παιδί νερό από το σπίτι, ας
χρησιμοποιεί ένα παγουράκι του μισού
λίτρου το πολύ.
*Καλό θα ήταν
επίσης, για λόγους υγιεινής, η σχολική τσάντα να καθαρίζεται σε τακτά χρονικά
διαστήματα και αν μεταφέρονται τρόφιμα μέσα σε αυτή, να υπάρχει φροντίδα σωστής
συσκευασίας. Αντίστοιχα θα πρέπει να καθαρίζονται και τα τσαντάκια μεταφοράς
φαγητού για το ολοήμερο πρόγραμμα.
2. Συμπεριφορά
μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος
Αποκλίσεις των μαθητών από
τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του
σχολείου, τους κανόνες του σχολείου τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην
εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια,
θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. δεν είναι αποδεκτές και θα
αντιμετωπίζονται από το σχολείο με γνώμονα την αρχή
ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή,
χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών
μέτρων σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου ο οποίος στηρίζεται
α) στην ισχύουσα νομοθεσία: Υπ. Απόφαση
109697/ΓΔ4/2024 - ΦΕΚ Β 5387/26.09.2024
β)και στις αρχές που
διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας.
Τα θέματα αποκλίνουσας, παραβατικής
συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο
συνεργασίας του/της
εκπαιδευτικού της Παράλληλης Στήριξης / Συνεκπαίδευσης αν έχει ο συγκεκριμένος
μαθητής/τρια, του/της εκπαιδευτικού που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα ή των
εκπαιδευτικών της εφημερίας αν είναι στο διάλειμμα, του /της εκπαιδευτικού του
Τμήματος Ένταξης, του/της Σχολικού /ης Ψυχολόγου αν υπάρχει, της Επιτροπής
Διεπιστημονικής Υποστήριξης αν υπάρχει, του/της Διευθυντή/τριας, του Συλλόγου,
Διδασκόντων/ουσών, του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, του
Συμβούλου Εκπαίδευσης ΠΕ70, του/της Συμβούλου
Εκπαίδευσης Ειδικοτήτων και του 1ου
Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης
και Συμβουλευτικής Υποστήριξης Ανατολικής Αττικής, προκειμένου να υπάρξει
η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και
πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού
της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού (των μαθητών/τριών).
Κατά τη
διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές οφείλουν να τηρούν τους κανόνες της τάξης.
Η αλλαγή
αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται χωρίς
αργοπορία. Απαγορεύονται οι θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους
διαδρόμους του σχολείου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
Οι μαθητές
πρέπει να σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και να μην τα
χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους.
Το σχολείο
ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές να
συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν
την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.
3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη
θετικού σχολικού κλίματος, αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας
πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και
σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος
είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας,
η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με
την οικογένεια. Η σχολική μονάδα αναπτύσσει δράσεις, δραστηριότητες και συνεργασίες με σκοπό την προαγωγή και την καλλιέργεια των
παραπάνω χαρακτηριστικών, μέσα από τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα,
διοργάνωση/συμμετοχή σε εκδηλώσεις
πολιτιστικού/ αθλητικού περιεχομένου, εκπαιδευτικές επισκέψεις, στο πλαίσιο
ενδοσχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων, φροντίζοντας για την ισότιμη
συμμετοχή του συνόλου των μαθητών/τριών, έχοντας προηγουμένως
εξασφαλίσει την έγκριση συμμετοχής από τους γονείς/ κηδεμόνες τους.
4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
Το
σχολείο οργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη
σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων
των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε
κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η
συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και
ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται
υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα
ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
5. Συνεργασία
Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
Το
σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας,
με τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός.
Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η
μαθητή/τρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ ασκών
την επιμέλεια, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.
6. Ποιότητα του σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι
η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε
ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι
αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ.
διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να
καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού (μαθητή/τριας). Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της
περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και
παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της
δημόσιας περιουσίας. Σε περιπτώσεις που μετά από τις προβλεπόμενες διαδικασίες
διερεύνησης, προκύψουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι μαθητής/μαθήτρια προκάλεσε φθορά μερική ή
ολική σχολικών κτιρίων, υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού και γενικά στην
περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή, ενημερώνεται σχετικά
ο γονέας/κηδεμόνας και η δαπάνη
αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του .
Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο
τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την
επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την
αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν
ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής
μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στην Επιτροπή Παιδείας, σύμφωνα με τα
οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023.
Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις
(3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο
οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι
εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που
επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό
εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/
της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο
λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους,
ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση
οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα
με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη
βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΟΝΕΩΝ-ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ - ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Οι κηδεμόνες
μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο
και τη συμπεριφορά του παιδιού τους. Οι εκπαιδευτικοί ορίζουν ημέρα και ώρα που μπορεί να δέχονται τους γονείς. Σε
περίπτωση ανάγκης έκτακτης επικοινωνίας,
το τηλέφωνο του σχολείου (210 8958201και 2108958209) είναι στη διάθεση όλων για
οποιαδήποτε ενημέρωση ή πληροφορία.
Το email του σχολείου είναι: mail@3dim-voulas.att.sch.gr
Η διεύθυνση της
ιστοσελίδας είναι: 3odimotikovoulas.blogspot.com
Το Σχολείο
βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με
τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να
είναι διακριτός. Το Σχολείο βρίσκεται σε επικοινωνία με την οικογένεια, τον
Σύλλογο γονέων τους Φορείς με τους οποίους μπορεί να συνεργαστεί με σκοπό τη
βελτίωση του έργου του, δέχεται και συζητά προτάσεις. Η τελική λήψη απόφασης,
ανήκει στον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου
ο οποίος φέρει και την ευθύνη για την υλοποίησή της.
Στην περίπτωση που δημιουργείται
οποιοδήποτε θέμα το οποίο
σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που
ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος συνεργάζεται
με τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος και, κατά περίπτωση, τον Διευθυντή/τη
Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον
Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η
καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή του, λαμβάνοντας υπόψη η βασική αρχή
του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού σε συνδυασμό με
την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Οι κηδεμόνες οφείλουν να διαβάζουν τις ανακοινώσεις τις
οποίες τους απευθύνει το Σχολείο μέσω των μαθητών ή μέσω ηλεκτρονικής
αλληλογραφίας. Οφείλουν ακόμη, να ενημερώνουν τον/την εκπαιδευτικό της τάξης
για κάποια ιδιαιτερότητα του παιδιού τους και σε περίπτωση διάστασης, να ενημερώνουν
εγγράφως το σχολείο, σχετικά με την επιμέλεια του παιδιού.
Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να
επιπλήττει ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στον χώρο του
σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει θα πρέπει να ενημερώνεται ο/η υπεύθυνος
εκπαιδευτικός καθώς και η διευθύντρια και οι υποδιευθυντές οι οποίοι και θα
διευθετήσουν το θέμα.
Οι γονείς – κηδεμόνες θα πρέπει να εξασφαλίζουν το
φαγητό των παιδιών τους που φοιτούν στο ολοήμερο, από το πρωί με την προσέλευσή
τους. Δεν επιτρέπεται να διακόπτουν το μάθημα για να παραδώσουν το φαγητό.
Σε περίπτωση που κάποιο παιδί έχει ανάγκη
φαρμακευτικής αγωγής, αυτή χορηγείται μόνο από τους γονείς-κηδεμόνες κατόπιν
συνεννόησης και όχι από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Γενικότερα κανένας δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο
κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή θα πρέπει να ενημερώνεται
έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο θα επικοινωνεί με την οικογένεια
του μαθητή ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας.
Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν τα
σωστά τηλέφωνά σας και τις
έγκυρες ηλεκτρονικές σας διευθύνσεις και σε περίπτωση αλλαγής τους να
ενημερώνετε άμεσα το σχολείο.
Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς ενός μαθητή
δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο οτιδήποτε
εκτός από τα σχολικά βιβλία, τετράδια, μολύβια. Η χρήση και κατοχή κινητών
τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του υπουργείου παιδείας δεν επιτρέπεται
για τους μαθητές.
Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα
συνεργασίας σχολείου – σπιτιού.
«Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός
Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες
παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες,
τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον
διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και
εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το
θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους
στόχους και το όραμά του.» (ΥΑ 109697/ΓΔ4/ΦΕΚ ΤΒ 5387/26/9/2024)
Πιστεύουμε, πως η
εφαρμογή ενός κανονισμού, δίνει σε
οποιαδήποτε υπηρεσία τη δυνατότητα να εξασφαλίσει μια τυπικά σωστή λειτουργία.
Το σχολείο, για να
επιτελέσει το σκοπό του, που είναι η ολόπλευρη
διαπαιδαγώγηση- ανάπτυξη των μαθητών του,
δεν μπορεί να αρκεστεί απλά στην τυπική
εφαρμογή ενός κανονισμού.
Εκείνο που το σχολείο χρειάζεται, και αποτελεί
προαπαιτούμενο της σωστής και ουσιαστικής λειτουργίας του, είναι η διάθεση
συνεργασίας και οι σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στα εμπλεκόμενα
μέρη: Σχολείο – γονείς/κηδεμόνες – μαθητές.
Έχοντας λοιπόν ως κοινό σημείο αναφοράς τους μαθητές
μας -τα παιδιά σας – και τη
σωστή και υπεύθυνη διαπαιδαγώγησή τους, ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί για το καλύτερο.
7. Ανατροφοδότηση - προτάσεις
βελτίωσης
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά
χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής
διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να
συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των
συνθηκών λειτουργίας του σχολείου
και τις, κατά
καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Ο Εσωτερικός Κανονισμός
Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές
και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις
εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια, με αμοιβαίο
σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή
και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι
το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους
στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον
Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη
Διευθυντή/ντρια του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, καθώς και από
τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της
παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με
όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Παράρτημα
Ι) Νέα Ψηφιακά Εργαλεία για
γονείς
1. Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης
Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης
της Δημόσιας Διοίκησης
(https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attendingschool).
2. Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της
ενδοσχολικής βίας και των
φαινομένων εκφοβισμού
Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει
δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/). Στη συγκεκριμένη
πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια
μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται
συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την
εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των
περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α’ 55). Αποδέκτες - υπεύθυνοι
υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού
και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι ο Διευθυντής ή ο
Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας και ένας (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από
εκείνον για τον σκοπό αυτό.
Η πρόληψη, η συζήτηση και η συχνή επικοινωνία των γονέων με τον
εκπαιδευτικό του τμήματος και τη διοίκηση του σχολείου αποτελεί τον καλύτερο
και πιο άμεσο τρόπο αντιμετώπισης φαινομένων παραβατικής συμπεριφοράς.
3. Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων
Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται
ηλεκτρονικά για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και ανακοινώσεις
που αφορούν την σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «eParents»
(https://eschools.minedu.gov.gr/). Η πλατφόρμα θα δώσει στον/στην
πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό και μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο, μέσω
του οποίου ο/η κηδεμόνας θα αλληλεπιδρά με την σχολική μονάδα. Οι διαθέσιμες
υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση του υποσυστήματος «e-Parents»,
οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη, είναι οι εξής: Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις
Σχολικής Μονάδας, Απουσίες Μαθητή, Βαθμολογίες Μαθητή.
ΙΙ) Υποχρεώσεις μαθητών/τριών
1.Αποδίδουν
σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
2. Απαγορεύονται
ρητά λεκτικές επιθέσεις και ύβρεις προς συμμαθητές/ες και εκπαιδευτικούς καθώς
αποτελούν μη πρέπουσα συμπεριφορά.
3. Απαγορεύεται
ρητά οποιαδήποτε μορφή σωματικής βίας.
4. Κατά
τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία
και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών
τους για μάθηση.
5. Απευθύνονται
στους/στις εκπαιδευτικούς της εφημερίας κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, στους/στις εκπαιδευτικούς που
διδάσκουν τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε
παιδαγωγικό θέμα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή
και πρόοδό τους.
6. Προσέχουν
και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται
για το σχολικό κτήριο και την υλική περιουσία του, συμπεριλαμβάνοντας και τα
σχολικά εγχειρίδια.
7. Προσπαθούν
να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας
διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
α) Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν/ην
που έχουν τη διαφορά.
β) Απευθύνονται στον/ην υπεύθυνο/η
εκπαιδευτικό που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα ή στους / στις εφημερεύοντες
εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
8.
Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς,
ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
9.
Τηρούν την τάξη και τη σοβαρότητα κατά τη διάρκεια της πρωινής προσευχής.
10.
Προσέρχονται στο σχολείο ευπρεπώς ενδεδυμένοι.
11.
Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας
και η ανακύκλωση υλικών.
12.
Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός
σχολείου ακολουθούν τις οδηγίες των συνοδών εκπαιδευτικών και συμπεριφέρονται
με ευγένεια και ευπρέπεια.
13.
Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο οτιδήποτε άλλο εκτός από σχολικά βιβλία, σχολικά τετράδια και
γραφική ύλη.
Κατά
τη διάρκεια του διαλείμματος
1.
Οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τάξη,
ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.
2.
Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται
τελευταίος/τελευταία,
αφού ελέγξει το χώρο και κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των
μαθητών/τριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Η μετακίνηση στις
σκάλες πρέπει να γίνεται με τάξη και ασφάλεια.
3.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και
χρόνος
ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών).
4.
Οι μαθητές/τριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε
πρόβλημα
ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στους/στις εφημερεύοντες
εκπαιδευτικούς.
5.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος
να
παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα ή τρόφιμα σε μαθητές/τριες
του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.
6.
Οι μπάλες επιτρέπονται μόνο στην ώρα της Φυσικής Αγωγής, εφόσον αποτελούν
μέσο
διδασκαλίας.
7.
Κανένας μαθητής/α δεν εισέρχεται στην τάξη του/της για οποιαδήποτε λόγο όσο
διαρκεί
το διάλειμμα. Οι μαθητές/τριες φροντίζουν να έχουν προμηθευτεί τα αναγκαία για
το διάλειμμα πριν αποχωρήσουν από την αίθουσα.
8.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους
χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με
τους οποίους/ες έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο
προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
9.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές/τριες παραμένουν στους προκαθορισμένους χώρους
ανάλογα με τις συνθήκες. Την ευθύνη έχουν οι εκπαιδευτικοί που δίδασκαν την ώρα
πριν το διάλειμμα (Πράξη ΣΔ).
ΙΙΙ) Νόμος 5090/2024, Άρθρο 33
Διατάραξη της λειτουργίας
υπηρεσίας νοσηλευτικών ιδρυμάτων και χώρων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα. Στο
άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα προστίθενται παρ. 4 και 5 ως εξής:
«4.
Όποιος εισέρχεται σε δομές παροχής υπηρεσιών υγείας, συμπεριλαμβανομένων των
κινητών μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας ή προσεγγίζει κινητές μονάδες παροχής
υγειονομικών υπηρεσιών άμεσης βοήθειας και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με
φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του ιατρικού και νοσηλευτικού
προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή ασθενών διαταράσσει τη λειτουργία τους,
τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή
και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης
τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή.
5.
Με τις ποινές της παρ. 4 τιμωρείται όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες,
θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων,
υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του.».
ΙV)
«Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025» 04/09/2024
ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΟΡΘΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΑΡ. 9 ΤΟΥ ΚΕΦ. Β.
ΜΑΡΟΥΣΙ, 6-9-2024 Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π.Ε., Δ.Ε. & Ε.Α.Ε. Ι. ΚΑΤΣΑΡΟΣ
9. Χρήση κινητών τηλεφώνων και
ηλεκτρονικών συσκευών Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός
των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων κινητό τηλέφωνο ή άλλη
ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για
συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν
εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών,
αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.
Στην περίπτωση που διαπιστωθεί
η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών, η συσκευή παραδίδεται στη
διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και
ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες.
Επισημαίνεται ότι δεν
επιτρέπεται η χρήση ή η λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους
κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 8 του ν.
4610/2019 (Α’ 70) και με την με αρ. πρωτ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο του
ΥΠΑΙΘΑ.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
Θεοδοσιάδου Πηνελόπη